سارة نخلة ترفض التبرع للغارمات: إزاي بنت توافق على سجن والدتها علشان هي تتجوز؟

سارة نخلة - الصورة من صفحتها الرسمية على الفيس بوك

أعلنت الفنانة سارة نخلة، رفضها التام التضامن مع حملات جمع التبرعات لإطلاق سراح الغارمات من السجون، مؤكدة أنها لا تفهم كيف تسمح فتاة لنفسها بتجهيز منزل الزوجية مقابل توقيع والدتها على إيصالات أمانة لا تملك القدرة على سدادها، وتدخل السجن بسببها.

سارة نخلة كشفت عن موقفها من قضية الغارمات عبر صفحتها الرسمية بموقع الفيس بوك قائلة: "يعني إيه أروح أتجوز وأنا عارفة إن مامتي ماضية على نفسها شيكات أو سندات أو أي حاجة ممكن توديها في ستين داهية بس عشان أنا أتجوز وأتبسط وأعيش حياتي وأتفشخر قدام عريسي وأهله أن مامتي جهزتني وجابت لي التلاجة والغسالة وبالشيء الفلاني مع إني عارفة إنها مش هاتعرف تسدد ديونها".

وأضافت سارة نخلة: "هو فين الإحساس والتربية والأخلاق إللي تخليني أسمح لنفسي إن مامتي يبقى اسمها من الغارمات والناس تتبرع لها بفلوس عشان تخرج من السجن بسببي".

وواصلت قائلة: "أنا ضد التبرع للغارمات وبكره الكلمة دي وغير مقبولة تماماً وبحتقر أي وحدة تعمل كدا في مامتها عشان تتجوز.. أنتي راضية إن مامتك تتسجن عشان أنتي تتجوزي، دا أنا لو مش هاتعب بالقرش وأموت نفسي ألف مرة عشان أحوش يبقى أنا ما استاهلش أصلاً، ملعون أبو دي جوازة إللي ممكن تخلي مامتي عليها خطر لو 1%؜، دا الناس بتتعب وتربي عشان بس يكبروا عيالهم يشيلوهم على دماغهم ويصرفوا عليهم مش عشان يتحبسوا بسببهم، مش قادرة أتخيل ولا أفهم الناس دي بتفكر إزاي بجد".

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا «إنستغرام سيدتي».

وللاطلاع على فيديوغراف المشاهير زوروا «تيك توك سيدتي».

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر «تويتر» «سيدتي فن».