نهاية غير متوقعة لمقلب رامز جاب من الآخر مع عبد الله السعيد ومحمود كهربا

رامز جلال ومحمود كهربا - الصورة من حساب رامز جلال على موقع X
رامز جلال ومحمود كهربا - الصورة من حساب رامز جلال على موقع X

فشل الفنان رامز جلال في انهاء الحلقة السابعة من مقلب رامز جاب من الآخر، بالمشهد المعتاد وهو يتوسط ضحيتي الحلقة مع ترديدهما عنوان البرنامج، بعدما عجز مساعدوه عن السيطرة على لاعب المنتخب القومي المصري كهربا، الذي تعرض لنوبة عصبية وظل يهدد رامز بالضرب.

أزمة رامز جلال مع ضيفي الحلقة السابعة لاعب الأهلي محمود كهربا ولاعب الزمالك عبدالله السعيد، بدأت في المرحلة الثالثة من المقلب بعدما اُسقط اللاعبان في المياه، ليطلب منهم رامز جلال: «أهم حاجة في المياه الهدوء وتساعدوا بعض، بصوا يا رجالة إحنا في محنة ولازم نستخدم عقلنا عشان نخرج من المحنة دي».

تابعي المزيد: شاهد مشاجرة كزبرة وحمو بيكا في مقلب رامز جاب من الآخر

كهربا انفعل على رامز جلال بطريقة هستيرية

وانفعل كهربا بصورة هستيرية وطلب من الفنان إخراجه من المياه فورًا، ليرد عليه الفنان: «ساعدوني يا جماعة أعالج الموقف».

وتابع «جلال»: «إحنا قررنا ننسيكم كل اللي حصل، اختاروا يا إما تخرجوا من هنا ناسيين كل حاجة ونحضن بعض أصحاب يا إما متطلعوش من هنا»، ليطلب اللاعبان الخروج.

رامز جلال تلقى نصيحة بعدم النزول لمصالحة الضيوف

وثار كهربا، بمجرد انتهاء المقلب وطلب ألا يتحدث معه أحد من طاقم البرنامج، ليتوجه «جلال» بالسؤال إلى «السعيد»: «لو مكاني تنزل»، ويرد لاعب الزمالك: «خليك مكانك أحسن».

وقرر الفنان إنهاء الحلقة بصورة غير متوقعة وعدم النزول للسلام على ضيوفه، معتذرا من مشاهديه: «مش هقدر أنزل عشان زي ما أنتم شايفين كهربا تور هايج في الأستوديو».

مقلب رامز جاب من الآخر بدأ كالعادة بمقدمة ساخرة من رامز جلال قال فيها: كهربا في الأصل أهلاوي، بس بسبب طيبته ونيته السليمة دخل في قضايا وهرب من الزمالك، لأن قلبه في الجزيرة، أما عبد الله السعيد لما لاقى الكرتونة اللي فيها 40 مليون جنيه قال مصلحتي يا بيه.. ماسبش الأهلي ليه.

ووصف رامز جلال كلا من كهربا وعبد الله السعيد بـ "عقود متسربة وماكينة عد فلوس".

وفاجأ رامز ضيفه، قائلًا: «سقفة جامدة لعبدالله السعيد، اتبهدلت جامد أنت بعد ما سبت الأهلي.. لابس أحمر ليه يا عبدالله أنت بتتمسح في الأهلي ولا إيه».

وسأل «جلال» ضيفه عن النادي الذي يختار الانضمام إليه لو قدم له الأهلي نفس العرض الذي قدمه الزمالك، ليؤكد «السعيد» أنه سيختار الزمالك.

ووجه كهربا خلال البرنامج رسالة لنجم الأهلي السابق مجدي عبد الغني قائلا: حسبي الله ونعم الوكيل فيك ربنا هيجبلي حقي

وردا على سؤال ايه الصفقة اللي توجع اكتر عبدالله في الزمالك ولا امام في الاهلي؟ قال كهربا:يا لهوي !! فرق كبير اوي.. امام عاشور للاهلي طبعاً ده فرق السما والأرض.

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا «إنستغرام سيدتي».

وللاطلاع على فيديوغراف المشاهير زوروا «تيك توك سيدتي».

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر «تويتر» «سيدتي فن».