فن ومشاهير /أخبار المشاهير

ميس حمدان: أنا الجوكر.. وسأحقق حلمي مثل خواكين فينيكس

ميس حمدان
ميس حمدان بشخصية الجوكر
ميس حمدان بشخصية الجوكر
ميس حمدان بشخصية الجوكر
ميس حمدان بشخصية الجوكر
ميس حمدان

تعشق الفنّانة ميس حمدان تقليد الشخصيات، وتثبت كل يوم أنّها مُتعدِّدة المواهب؛ ليس التمثيل فقط، بل الغناء أيضاً، ومؤخراً أظهرت أنّ لديها موهبة تقليد العديد من الشخصيات المصرية والعربية والعالمية أيضاً، سواء بالشكل أو الحركة، بل بروح الشخصية أيضاً. وقد نشرت حمدان احتفالاً بقدوم أعياد الميلاد عِدّة صور لها وهي تُجسِّد شخصية «الجوكر » في الفيلم الذي عرض مؤخراً، الذي قام ببطولته خواكين فينيكس، ومن تأليف وإخراج تود فيليبس.


الصور التي نشرتها ميس حمدان ظهرت فيها وهي ترتدي ملابس الجوكر وتحتفل بالكريسماس، مما أثار دهشة الجمهور؛ وذلك لوضعها نفس ماكياج خواكين فينيكس في فيلم الجوكر، وعلّقت عليها، قائلة: «خليكوا انتوا في سانتا وسيبوني أنا مع الجوكر... إيه رأيكوا في الصور؟». كما نشرت فيديو آخر تُوضِّح فيه أسباب تقمّصها شخصية الجوكر الشهيرة قائلة: «معظمنا شاف فيلم الجوكر، وفي اللي حبه، وفي اللي كرهه، بس اللي محدش اختلف عليه إن الفيلم لمسنا، وعبّر عن مشاعرنا في فترة من فترات حياتنا، ممكن نسميها فترة البؤس والظلم وعدم التقدير، وإنّ الحياة جايه عليك وإن الواسطة مهمة عشان توصل، وإن ليه ربنا بيعمل معايا أنا كده بالذات دون الناس، وإيه الدرس المستفاد. الحيرة في اتّخاذ القرارات في طب وبعدين، والحياة رايحة بيه لفين، وإيه الصح وإيه الغلط؟».


وأضافت حمدان: "وبالنسبة ليه السؤال كان أسيب الفن، وأشتغل حاجة تانية عشان مش حاسة إني بحقق الحلم الوردي اللي كنت بحلم بيه؟! وهكذا..... الفرق بينا وبين بطل الفيلم إنّه كان عنده مرض مزمن مانعه إنه يعبر ويفكر ويطور ويحاسب ويحاول ويخطط ويقيم نفسه، لكن إحنا معظمنا عندنا العقل اللي يخلينا نعرف إنّ الحياة صعبة ومش وردي ولازم تفشل كتير عشان في الآخر تنجح لو حتمشي المشوار لوحدك من غير دعم». وختمت رسالتها: «في نهاية السنة الجديدة أحب أقول إن أنا جوكر نفسي وحكون جوكر كسبان حتى لو بعد حين، حتى لو كل الظروف مشيت عكس التيار، وحاولت تدمِّر طموحي وأحلامي اللي لسه محققتش منها كتير، وحعمل اللي عليه بالطريقة اللي ترضيني، سواء في الفن أو بره وربنا كريم #أنا_الجوكر».

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Mais Hamdan (@maishamdanoff) on

 


جدير بالذكر أنّ آخر أعمال ميس حمدان مسلسل سيت كوم كوميدي «سريع سريع»، ومسلسلي «شيء من الماضي»، و«نوف».

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا أنستغرام سيدتي

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر تويتر "سيدتي فن"

 

مواضيع ممكن أن تعجبك

X