فن ومشاهير /أخبار المشاهير

حقيقة اعتزال عمرو سعد الفن

عمرو سعد
عمرو سعد
عمرو سعد
عمرو سعد
منشور عمرو سعد
عمرو سعد
عمرو سعد

نفى الفنان المصري عمرو سعد التصريحات المنسوبة إليه حول اتخاذه قراراً نهائياً باعتزال الفن، مؤكداً أنه لم يعتزل ولم يدل بأي حوارات حول اعتزاله، وأن قراراً مثل هذا سيتم إعلانه بطريقة مباشرة إلى الجميع.
عمرو سعد الذي تم استبعاده في اللحظات الأخيرة من ماراثون دراما رمضان 2018، وتعرض فيلمه الأخير "كارما" لأزمات رقابية قبل عرضه بموسم عيد الفطر الماضي، أكد أنه فوجىء مثل الجميع بتداول تصريحات منسوبة إليه تؤكد اتخاذه قراراً لا رجعة فيه باعتزال الفن، وهذا غير صحيح والتصريحات مفبركة ولم يدل بها أصلاً وقال: "إذا أردت اعلان اعتزالي الفن فسيكون بطريقة مباشرة مني لجميع وسائل الاعلام المصرية".

خاص "سيدتي نت": هل يودع عمرو سعد ماراثون دراما رمضان في اللحظات الأخيرة ...


يذكر أن عمرو سعد كان من المقرر أن يشارك في ماراثون دراما رمضان 2018 بمسلسل "بركة" من تأليف محمد الشواف، وإخراج محمد بركة، للمنتج تامر مرسي، بطولة عمرو سعد، هالة صدقي، كمال أبو رية، عايدة رياض، عمر زهران، أحمد حلاوة، مصطفى درويش وهنادي مهني، وعمرو زهران، وأحمد جمال سعيد.

واصدر بياناً حزيناً عقب استبعاده وتوقف تصوير المسلسل قال فيه: "كنت اتمني أني أكون معاكم بس الظاهر ان اتضرب عليا نار بس أنا عاوز أقول ان اللي بيحلم بعيش جوه قلوب الناس عمرة طويل جدا بيعيش ويلاطم الزمن بكل بلاويه وان مفتاح البقاء هو الإخلاص في العمل ...والاستمرار للأفضل والأصدق".
أضاف: "قررت أتكلم لان الإشاعات كتيرة علي المسلسل بتاعي والكل بيقول اَي كلام ...وانا عمري ما تاجرت بمعاناة ولا اتكلمت عن نجاح ولا تباهيت بشهرة لأني مؤمن من يوم ما طلعت علي أفيش اول بطولة في فيلمي الاول من عشر سنين ان بطل الناس واحد منهم علشان كدة دعيت ربنا ما اتغيرش واظن ربنا استجاب علشان أفضل شايف من عيونكم وحاسس زيكم أنتم اهلي وعزوتي وناسي وقوتي ضد اَي حد ممكن يحاول يعطلني أو اَي فاشل مش فاهم أهمية اللي بيبني أو اَي أعمي مش شايف ان التأثير الحقيقي علي الارض هو اللي بيحرك المشاعر".

خاص: أزمة فيلم "كارما" تتصاعد.. استقالة جماعية للجنة السينما و"سيدتي ...


تابع قائلاً: "اللي يغير ويطور تفضل قيمته زي الذهب ومع الوقت يغلي ويفك زنقة ناس محتاجة ساعتها تتغير أو تفرح وتقول لأولادها كان في هنا ناس زمان عايشين ...بني أدمين كان هدفهم ينورا للناس مش يتنورا من الناس ...لان اللي بينفع الناس بيفضل في الارض ده ربنا اللي قال كده. قانون للحياة وحكم علي الاعمال ...يارب أكون كده وانا بأحمد ربنا وباشكركم علي دعمكم الكبير ...والمجهود الكبير اللي عملناه هايوصل هايوصل ان شاء الله ومعاه تكبر المحبة والاحترام والثقة المتبادلة اللي اتمني تدوم الي ان يقضي الله أمرا كان مفعولا".

مواضيع ممكن أن تعجبك

أضف تعليقا

X