فن ومشاهير /أخبار المشاهير

أحمد إبراهيم ينال جائزة جلوبال ميوزك اوردز عن أغنية زوجته أنغام حالة خاصة جدا

أحمد إبراهيم يحصد أول جائزة من تعاونه مع زوجته أنغام
تعليق حزين من أحمد إبراهيم على خبر فوزه بالجائزة
أحمد إبراهيم حزين بعد الاستخفاف بمسيرته الفنية
أحمد إبراهيم اصدر بيان غاضب ضد كل من اتهمه بمحاولة استغلال نجومية أنغام
أحمد إبراهيم وأنغام وإلهام شاهين من حفل إطلاق ألبوم حالة خاصة جدا
بوستر ألبوم حالة خاصة جدا
أحمد إبراهيم الفنان المصري والعربي الوحيد بقائمة الفائزين
أنغام لم تعلق على منشور زوجها أحمد إبراهيم
أنغام لم تحتفل بفوز أغنيتها حالة خاصة جدا

حصد الموزع الموسيقي أحمد إبراهيم الميدالية الفضية للأعمال المتميزة عن جائزة جلوبال ميوزك اوردز، عن أغنية "حالة خاصة جدا" من الألبوم الأخير لزوجته المطربة المصرية أنغام، واعتبر إبراهيم الجائزة بمثابة رد اعتبار له بعدما تداول البعض مسيرته الفنية بالكثير من الاستخفاف، مؤكدا أنه الفنان المصري والعربي الوحيد الذي نال الجائزة العالمية.

 

إبراهيم نشر صورة من قائمة جوائز العام 2019 عبر حسابه بموقع الفيس بوك، وبدلا من الاحتفال وضع تعليقا يفيض بالمرارة بسبب ما اسماه تجاهل البعض لمسيرته الفنية على مدار 17 عاما، وعلق قائلا: الميدالية الفضية / جلوبال ميوزك اوردز(الاعمال المتميزة) على مستوى العالم أحمد إبراهيم من (مصر) عن توزيع اغنية #انغام #حالة_خاصة_جدا 2019 العربي الوحيد والفائز الوحيد عن (التوزيع الموسيقي) تقدير لجنة من فنانين أجانب بلا تظبيط ولا فوت مضروب.

تابع قائلا: صحيح ما اخدتش كاس العالم لكن، هي لطيفة ادبيا لأنها جائزة موسيقية تقديرية بدون حفلات وسبونسرز، لكن اهميتها بالنسبالي كا CV اعتراف مواقع توثيق بيانات فنانين العالم بيها زي imdb.

 

أضاف: بمناسبة حالة خاصة جدا وأنغام، اكتر فنان تم محاربته وتشويهه من بعض أقلام وإعلام (بلدي) من وقت نزول البوم انغام هو (العبد لله) وصل لحد وصفي بالمبتدئ ومسحوا ١٧ سنة تعب ونجاح وحذف اسمي من المرشحين في استفتاء بعض الجوائز المحلية.

يذكر أن الموزع الموسيقي أحمد إبراهيم، واجه أمام التعليقات القاسية المتتالية على زواجه من المطربة المصرية أنغام، وتكرار ما وصفه بالأكاذيب المتعلقة حول محاولته استغلال نجوميتها، وأصدر بيانا ناريا تضمن تهديدات قاسية بضرب كل من يحاول انتقاده، ثم حذف البيان استجابة لنصية أصدقاء مقربين، ولكنه عاد وظهر مع الإعلامي عمرو أديب ليكرر نفس التهديدات.

 

ورفض إبراهيم الشائعات التي ترددت حول أن زواجه من أنغام محاولة لاستغلال نجوميتها، كما أوضح حقيقة فارق السن بينهما، وقال: دي رسالة لكل حد هيتجاوز من هنا ورايح، أولًا بشكر كل صحفي وإعلامي احترم رغبتي في عدم التعليق على الكلام الكتير أخر فترة، لكن واضح إن السكوت عند بعض الناس بقى يتفهم غلب وخوف ومحدش بيقدّر احترام الواحد لخصوصياته، أنا بعرف اتجاهل على فكرة وكنت سكت طول الفترة الاخيرة ورفضت ألف برنامج للرد على تجاوزات في حقي وحق زوجتي الثانية أو اتهامات كاذبة في حق زوجتي الأولى منسوبة ليا واتهامات من ناس عاملين "حبايب وقرايب"، بيسخنوا الدنيا ضدي وضد زوجتي الثانية غيرة وغل لكن ربنا الحافظ".

وأضاف: سكت لإني كبير وأعرف أدير بيتي إزاي ومش من هواة الرد و١٧ سنة شغل لا جريت على مادة ولا شهرة لإني شبعان ولإني بتقي الله وبستخيره في تصرفاتي وبأخد قراراتي بنفسي واللي عارفني عارف مين أحمد إبراهيم، اللي في الصورة معايا دي مراتي وحطاني فوق دماغها وبترضيني قبل ما تبقى نجمة وأهم مطربات مصر والوطن العربي، محدش بيجبر حد على حاجه واللي في الصورة معايا لا خدتني من بيتي وولادي ولا خربيت بيت حد ولا ألف شخص يقدروا يحرموني من ولادي، ولادي في حضني هما و أمهم "بنت الأصول" في رقبتي وعايشين في خيري و من عرقي ومحدش أشتكى عشان حضرتك واللي زيك يشحت بيهم و الحمد لله ولادي زي الفل ومعايا ومامتهم فوق دماغي وشايلة لسه اسمي ووش الخير عليا وسواء كملنا او انفصلنا هتفضل أم ولادي وكله نصيب ومش ضعيفة عشان حد يدافع عنها".

 

وتابع أحمد قائلا : اللي قدامك وبتقول عليه قد ابنها، ده عنده ٣٦ سنة ومخلف ولدين واحد فيهم ٨ سنين ومتجوز ٢ وفاتح بيتين، واتمرمط واشتغل ألف شغلانة وهو صغير وبيساعد في فتح بيوت كتير بفضل ربنا من صغره، وفرق السن يا جاهل اللي بيني وبين مراتي ١١ سنة يعني أقل ٤ سنين من الفرق اللي بين السيدة خديجة والنبي، أنا صاحب أهم بصمات ونجاحات ناس أكبر منه في السن ماحققوش ربعه و بفضل الله أعلى سعر موزع موسيقى حاليا مع اتنين تلاتة كمان من جيله على مستوى الوطن العربي".

 

وواصل إبراهيم: كفاية متاجرة بولادي وأمهم، ونواح وعياط بحياتنا الشخصية، محدش طلب تدخلكم في أمور بيتي ولا حد يعرف أسرار البيوت، أولادي أو أي واحدة من زوجاتي الأثنين عايشين من عرقي أنا، وقادر أتجوز كمان أثنين لو عاوز الحمد لله، من هنا ورايح اللي هيوصلي أنه غلط فيا أو جاب سيرة أي واحدة من اللي في رقبتي أو تاجر وشحت بحكايتها أنا همسح بيه الأرض ومش هكتفي بالقضاء أنا لا جاي من نيو جرسي ولا متربي في بقي معلقة دهب أنا من بورسعيد وتشقيت وواخدها من تحت وبعرف أرد بأدب وبعرف اَسب وأضرب كمان لتدخلك في حياتي الشخصية والسخرية مني ومن مراتي.

البيان الغاضب دفع عدد كبير من أصدقاء إبراهيم لتقديم النصيحة بضرورة حذف المنشور، وهو ما حدث بالفعل بعد خروج أحمد بتصريحات هاتفية مع الإعلامي عمرو أديب لبرنامج "الحكاية" كرر فيها نفس مضمون بيانه ولكن بلغة أكثر هدوء، مؤكدا إنه لم يخطئ في شيء ويقم بكل ما يفعل بما يرضي الله.

 

وأوضح الهدف من ذكر الرسول وزوجته السيدة خديجة بقوله: أنا مش زي الرسول لكن باخده قدوة، ولما بفضل أني أسكت ومردش على الانتقادات بعمل كده عشان بحترم خصوصيتي مش عشان خايف من حد.

 

وعلق على ما تردد حول زواجه من المطربة أنغام طمعا في الشهرة، قائلا إنه لا ينتقص للشهرة أو الأموال وزوجته تعي جيدًا شأنه موسيقيًا وإنسانيًا، مؤكدا أنه يتقاضى أجرا يعد الأغلى بين 4 موزعين في العالم العربي.

 

أضاف: أنا محسوب على جيل أيمن بهجت قمر لأني كنت بشتغل من وأنا في الثانوية، وأسرتي كانت مرتاحة لكن أنا اتعودت اشتغل وأجيب مصروفي من وأنا صغير، وقضيت 17 عاما في الوسط الموسيقي شارك خلالها في أعمال لكبار نجوم الغناء.

 

وتابع مؤكدا أن البعض يظن أن الخوض في الحياة الشخصية للمشاهير حق مكتسب رغم أنه تجاوز غير مسموح، وقال: أنا بورسعيدي وبعرف أشتم وأتخانق وأضرب كمان.

 

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا أنستقرام سيدتي
ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر تويتر "سيدتي فن"

مواضيع ممكن أن تعجبك

أضف تعليقا

X