ميرهان حسين: الشهرة تمنعنا من الظهور بشخصيتنا الحقيقية

ميرهان حسين - الصورة من حسابها على إنستغرام
ميرهان حسين - الصورة من حسابها على إنستغرام

كشفت الفنانة ميرهان حسين عن موقفها الحقيقي من الزواج، مؤكدة أنها لا ترفضه بشكل قاطع، ولكنها ترفض الخداع باسم الارتباط، كما ترغب في الابتعاد عن "مسببات النكد" واعترفت ميرهان بأن الشهرة لا تسمح لنجوم الفن بالظهور بشخصيتهم الحقيقية، وأكدت أن صداقة المشاهير مشوبة بالكثير من السلبيات لأن البعض يقترب منهم بحثاً عن الشهرة وليست الصداقة الحقيقية.

وقالت ميرهان حسين عبر خاصية اسأل ميرهان بحسابها الرسمي بموقع إنستغرام: "الشهرة لها سلبيات كتير منها إنها بتخلي الناس تدي نفسها الحق إنها تحكم عليك وتنتقدك وأوقات كتير تجرحك وتظلمك، لأن انطباعاتهم بتيجي من دور لا يشبه حقيقتك أو صورة بالنسبة ليهم شيء يديهم حق أنه يجرحك".

ميرهان حسين: الشهرة تجذب الناس المزيفة

وتابعت: "كمان بتمنعك تكون على حقيقتك100% برا بيتك ودائرتك الصغيرة، وأكبر سلبيات الشهرة بالنسبة ليا إنها بتجلب ناس مزيفة على حياتك تكون أهدافها الشهرة فقط ويدعون أنهم أصدقاء.

وأكدت ميرهان حسين أن دائرة معارفها قليلة، موضحة: "عموماً أنا مبدخلش ناس كتير في حياتي، لكن ممكن الناس اللي شايفيني صح اللي بيقدروني واللي أقدر أكون على طبيعتي معاهم، واللي في ضهري ومعايا في الحلوة والمرة، اللي يحفظوا الأسرار، واللي أثق فيهم مع إني أعتقد إن بقى صعب جداً جداً تثق في حد وتديله الأمان، لأن أي صاحب ممكن يتحول لعدو لأسباب تخصه".

وبررت ميرهان عدم زواجها حتى الآن، بقولها: "عشان بحب الروقان، ومش بحب النكد، ومابحبش الزعل واحترام مساحتي الشخصية، واحترام شخصيتي اللي بنيتها وهذبتها لحد ما لقيت الشخصية اللي أنا عليها دلوقتي، ولسه ملاقتش الراجل اللي مايخذلنيش في حاجة من دول".

ميرهان حسين: لا أتحمل الرجل الكذاب والقاسي ولا الخائن

وتابعت حديثها، قائلة: "ماستحملش الراجل اللي مش قد كلمته ووعوده، ولا الراجل اللي ما بيشوفش أنه غلطان، ولا القاسي غليظ القلب، وطبعاً ولا الكداب ولا الخاين، ولا اللي مابيغرش، ولا بتاع الستات ولا سليط اللسان، ولا البخيل ولا الذي إذا خاصم فجر، ولا اللي ميقدرنيش. ولا اللي مبيعرفش يضحي، ولا العنيد، وممكن استحمل كل دول لو دمه خفيف وبيضحكني".

وعن أكثر الصفات التي تتمناها في زوجها، قالت: "يكون راجل قد كلامه قد وعوده، يحسسني بالأمان يكون حنين و طيب، وبيحترمني قبل ما يحبني بجنون ويموت في دباديبي ويعشقني عشق، أنا بقولك اهو ويكون سند، ويكون صديق وبيفهمني وبيعاملني كطفلة، ودمه خفيف.

وبسؤالها عما إذا كانت امرأة قوية أم ضعيفة أجابت ميرهان حسين قائلة: "ميهمنيش أكون قوية ولا ضعيفة، أحب أتوكل على الله وهو يتولاني وأحب ربنا يديني بدل القوة قلب رحیم وعقل حكيم ونفس صبورة وقوة أواجه بيها صعوبات الحياة".

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا «إنستغرام سيدتي»

وللاطلاع على فيديوجراف المشاهير زوروا «تيك توك سيدتي»

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر «تويتر» «سيدتي فن»