بالفيديو رشا سامي العدل تفتتح "سيارة طعام" بمدينة دهب: مش هستني لما أقول لله يا محسنين

رشا سامي العدل - الصورة من حسابها على الفيس بوك
رشا سامي العدل - الصورة من حسابها على الفيس بوك

يبدو أن إعلان الفنان كريم الحسيني عن مشروعه الجديد لبيع الشاي والقهوة عبر سيارته في الطرق العامة، شجع عدد كبير من مشاهير الوسط الفني المصري على إعلان البدء في خطوات مماثلة، فبعد إعلان سارة نخلة عن افتتاحها مشروع خاص سرا منذ ثلاث سنوات، وكشف حمزة العيلي عن رغبته في تدشين عربية لبيع الكبدة والسجق، أعلنت الفنانة رشا سامي العدل عن افتتاح سيارة لبيع المأكولات "البيتي" بشوارع مدينة دهب السياحية.

رشا سامي العدل - الصورة من حسابها على الفيس بوك

وأعلنت رشا ابنة النجم الراحل سامي العدل والفنانة نادية شكري في بث مباشر على صفحتها الخاصة بموقع الفيس بوك أن السبب الرئيسي لتنفيذها ذلك المشروع هو تجاهل المنتحين والمخرجين لها في الأعمال الفنية.

وقالت رشا في البث: أنا فتحت مشروع أكل وهنزل أبيع في الشارع في دهب، لأن أنا سعيت وفشلت كممثلة، المنتجين والمخرجين مش بيطلبوني وأنا مش بلومهم بس مش هستني لما أقول لله يا محسنين.

وتابعت: "أنا نقابية من 20 سنة والنقابة موفرالي ميزات زي كارنيه التأمين الصحي عشان لما أتعب أعرف أدخل مستشفى بسعر مخفض، وأنا عارفة إني لو طلبت من أهلي مش هيتأخروا.

وكانت رشا العدل قد كتبت عبر حسابها الرسمي على «فيسبوك»: «أنا حابة أقول كلمتين، أنا عارفة إن الأيام اللي جاية هايصدر مني فعل هاتهاجم عليه من بعض الناس وناس تانية هاتدافع عني، ناس احتمال تفتكر اني عايزة اعمل ترند وناس تانية هاتقول انه حقي و ناس تالتة هاتقول ايه الأفلام دي و احتمال اخسر ناس".

وأضافت: «الناس اللي تعرفني بجد هاتكون عارفة إن قراري ده كان بعد وقت طويل قوي من التفكير العميق وخوف من رد الفعل.. إذا كان من العامة أو أصدقائي أو المقربين، بس فيه ساعات كدة لازم الواحد يفكر في نفسه وياخد قرار حاسم علشان يرتاح لأنه لازم يحب شوية.. حبيت اقول الكلمتين دول علشان اعرف النهاردة انام مرتاحة لأني خايفة من بكرة، توكلت علي الله".

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا «إنستغرام سيدتي»

وللاطلاع على فيديوجراف المشاهير زوروا «تيك توك سيدتي»

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر «تويتر» «سيدتي فن»