بالفيديو: أروى جودة تكشف مواصفات فتى أحلامها

أروى جودة _ الصورة من حسابها على إنستقرام
أروى جودة _ الصورة من حسابها على إنستقرام

كشفت الفنانة أروى جوده عن مواصفات فتي أحلامها مؤكدة أنها ليست من النساء اللواتي يرغبن في التحكم بأزواجهن ولكنها بنفس الوقت ترفض أن يتحكم فيها أي شخص، كما تحدثت عن تأثير خالتها الفنانة صفاء أبو السعود على مشوارها الفني.

أروي جودة
أروي جودة من جلسة تصوير خاصة لسيدتي

 

وقالت الفنانة أروى جودة في لقاء مع الإعلامية لميس الحديدي ببرنامج كلمة أخيرة الذي يعرض على قناة ON: فتى أحلامي لا بد أن يكون هناك كيميا بيننا يفهمني وافهمه، ويبقى خفيف الروح وذوق معايا ومع غيري ويبقا حد واثق جدآ من نفسه.

وأضافت: أنا مش الست اللي مثلا أحب أكون متحكمة، بس محبش حد يتحكم فيا، أحب اللي أحنا نبقى مكملين بعض وبناخد رأي بعض، ويساعدني وساعده.

وكشفت أروى سبب خوضها تجربة التمثيل قائلة: التمثيل حسيت أنى ليه تقل أكتر، بتعبري عن مشاعرك، أنا بقرأ اسكربيتات بتعبر عن أجوبة لأسئلة كتيرة في حياتي.

وأضافت: أو أنك تشوفي قصة تقولي دا شبة حاجة أنا أعرفها أو شوفتها أو سمعتها، فحسيت أنه بيدي عمق وحسيت إني مبسوطة في كل مرة إني بجسد شخصية جديدة، ممكن تكون الشخصية إلى بجسدها عمرى ما قبلتها في حياتي، فبتخيل الحياة بتاعتهم عاملة ازاي وبدخل في العالم بتاعهم وده بيعملني فكرة تقبل الآخر».

وواصلت قائلة: أنا كنت ضد التمثيل وكنت شايفة الممثلين كذابين ومكنتش عاوزة اشتغل»كذابة«، لحد مادخلت الشغل وفهمت يعني أي تمثيل.

تابعت: اللي حصل أن أستاذة ناهد رمزي الله يرحمها، كانت بتتنج أول فيلم "الحياة في منتهى اللذة" بطولة الجميلة منة شلبي وحنان ترك وكنت وقتها لسه كسبانة أفضل عارضة أزياء في العالم في تركيا، وقالت لي تعالي اعملي ثلاثة مشاهد بس، لكني وقتها قلتلها يا طنط بلاش مش بعرف أمثل، وقالت لي هخلي نهى العمروسي تمرنك ورحت وعملت المشاهد الثلاثة.

وقالت: لقيت بعدها بكام شهر، تكلمني تاني وبتقلي في مخرج جاي من الخارج وهيعمل فيلم، وقلت أنك رايحة، قلتلها مش عاوزة أمثل تاني قلتلي مالكيش دعوة روحي بس، وروحت وقتها متعمدة من غير مكياج وبجينز ونظر لي وقتها وفاجئني، قائلا: إنت اللي أنا عايزها من غير مكياج شكلك بسيطة وبيه شكلك اللي أنا عايزها ودي قصة الفيلم.

وتحدثت أروى جودة عن علاقتها بخالتها الفنانة صفاء أبو السعود، مشيرة أنها كانت تحب ان تذهب معها أثناء التصوير، وأنها تمثل بالنسبة لها معنى الفنانة الحقيقية.

أضافت: طنط صفاء من وأنا صغيرة كنت بصحى معاها يوميًا وهي عندها تصوير حتى لو الساعة 6 الصبح.. كنت بحب أروح معاها.

وأشارت أروى إلى أن خالتها الفنانة صفاء أبو السعود كانت من أهم الاسباب التي دفعتها نحو مهنة التمثيل، قائلة: حبها وصدقها للفن ومكوثي معها أحد أهم الأسباب التي دفعتني لاحتراف مهنة التمثيل.

أكدت أروى أن خالتها تتابع أعمالها الفنية جيدًا وتوجه لها النقد قائلة: بتشوف أعمالي وتتابعها وتقول لي كان المفروض هنا تعملي كده...خلتني أحب الفن والتمثيل وكانت بتقول لي أنتِ مش حابة التمثيل لأنك مش متعلماه مش لانك مش بتحبيه.

وقالت جودة أن خالتها أبدت إعجابها الشديد بدورها في مسلسل "أهو ده اللي صار"، وأضافت: كانت لسه شايفاه لأول مرة قريب وقالت لي في التليفون أنا مكنتش متخيلة أنك تعملي الدور ده وكنت في دور راقصة إسكندرانية، ودي كانت شهادة كبيرة منها..هي صريحة في رأيها لما بتشوف حاجة وحشة بتقول لي وبتوجهني.

وتابعت أروى جودة: خالتي صفاء أو السعود وأمي شقيقتها التوأم علموني كتير باعتبارهما خريجتا معهد الفنون، وهما توأمان غير متطابقان ومش شبه بعضهم.

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا أنستغرام سيدتي

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر تويتر "سيدتي فن"