شيرين رضا بالفيديو: أنا وعمرو دياب قادرون على الانفاق على ابنتنا.. ولن نفعل

شيرين رضا - الصورة من حسابها على انستغرام
شيرين رضا - الصورة من حسابها على انستغرام
شيرين رضا - الصورة من حسابها على انستغرام
شيرين رضا - الصورة من حسابها على انستغرام
شيرين رضا - الصورة من حسابها على انستغرام
شيرين رضا - الصورة من حسابها على انستغرام
2 صور

علّقت النجمة شيرين رضا على الضجة المثارة حول ترك ابنتها الوحيدة نور في لندن تنفق على نفسها دون مساعدة منها أو من والدها عمرو دياب، مؤكدة إنها قادرة على دعم ابنتها وكذلك زوجها السابق عمرو ولكنهما لن يفعلا ذلك، لأن الهدف هو تربية ابنتهما نور على الاعتماد على نفسها، وأشارت إلى إنها قادرة على الدفاع عن ابنتها ضد المتنمرين.

شيرين رضا
شيرين رضا وابنتها نور - الصورة من حسابها على انستغرام

أضافت شيرين رضا خلال لقائها ببرنامج "كلمة أخيرة" الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي بقناة "ONE": احنا بالتأكيد قادرين نصرف على بنتنا، سواء أنا أو عمرو دياب لكن البنت لازم تعتمد على نفسها ولازم تعرف تشتغل وتجيب فلوس وتنفق على نفسها لأن هي دي الحياة.

وتابعت شيرين رضا: لازم نزرع جوا أطفالنا أنهم يشتغلوا ويحاربوا ويعتمدوا على نفسهم، وأنا اللى اشتغلت وعملت فلوسي وأبوها اشتغل وهو اللى عمل فلوسه، فلوسنا كلنا هتروح للعيال في الآخر لكن عمر ما حد هيعرف قيمة الفلوس إلا لما يتعبوا ويشتغلوا، وحاجة تفرحنا إنها تطلع وتقول إنها بتعتمد على نفسها ومحدش بيصرف عليها.

وشنت شيرين رضا، هجوما حادا تجاه المتنمرين على ابنتها نور عمرو دياب، وقالت: عايزة أقول للناس اللي بيقولوا لها شكلك وحش وعاملة كده ليه؟ هما شكلهم عامل إزاي، أنا أصلا أكبر متنمرة في الدنيا واللي هيتنمر على بنتي أنا ممكن أغسله وأشطفه وأرزعه في الأرض وهاكلهم لأني أم، فرجوني جمالكم وحلاوتكم وجسمكم ودرستوا فين واتعلمتو إيه وبتشتغلو إيه".

وتابعت شيرين رضا: قبل ما تتنمر على حد شوف إنك لازم تبقى أحسن منه، والسوشيال ميديا بقت مؤذية.

وردت شيرين رضا، على شائعات أكدت رفض خطوبة ابنتها بسبب موقفها الشخصي الرافض لفكرة الزواج قائلة: أن موقفها الرافض للزواج يخصها هي شخصيا بعد تجربتين، ولكن لا علاقة له بموقف ابنتها، فمن حقها أن تمر بتجربة الخطوبة، وأن تقرر بنفسها إذا كانت تريد استكمال المشوار وتتزوج، وليس من حق أحد أن يفرض عليها ما ستفعله في حياتها.

وأضافت: سعيدة بخطوبتها طول ما هي سعيدة والناس كانت فهماني غلط إن ضد جوازها ولكن انا ضد الجواز لنفسي، ولو هي عايزة تمر بالتجربة من حقها، وهي نفسها شافت تجربتين الجواز بتوعي، وهي اتخطبت وهنشوف تجربتها وهتتجوز ولا لأ، وهي بقت اجنبية لأنها بقالها 10 سنين عايشة برة مصر وبعدت عن كل الناس اللى في سنها علشان كده صعب تتجوز واحد مصري، هي وحشاني ونفسي تبقي جنبي على طول ولكن هتكسب ايه أنا خلاص سني يسمح إني أقعد في البيت.

وتعليقا على ظهور ابنتها نور عمرو دياب المكثف عبر موقع انستغرام قالت شيرين رضا: لست ضد ظهور ابنتي نور عمرو دياب علي السوشيال ميديا وأحببت ظهورها، وأتمنى تكون سعيدة وفي البداية كان حسابها خاص به 500 صديق لا أحد يعرفهم، ثم أخبرتني أنه ستقوم بتحويل نفس الحساب إلى عام ولم أكن أفهم ما الذي ستفعله، ولكنها سعيدة بما تقوم به، وهي بسيطة في حياتها ولا تحب ارتداء الماركات ولا تتباهى بحاجة، وتعمل كبلوجر.

وكشفت شيرين عن إصابة ابنتها بدرجة بسيطة بمرض التوحد وقالت إنها تعاني من نفس مرض الملياردير الشهير إيلون ماسك، ولهذا تفضل الوحدة والاستقلال بحياتها.

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا "انستغرام سيدتي"

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر تويتر "سيدتي فن"