اكتب الكلمات الرئيسية فى البحث

ريهام حجاج تعليقا على أزمة عروس كفر الدوار: السوشيال ميديا حوّلت فرحها لكابوس

ريهام حجاج - الصورة من صفحتها على الفيس بوك
ريهام حجاج - الصورة من صفحتها على الفيس بوك

حذّرت النجمة ريهام حجاج متابعيها على مواقع التواصل الاجتماعي، من خطورة تعليقاتهم السلبية على بعض الموضوعات العائلية المتداولة على السوشيال ميديا، ووصفتها ب "خراب بيوت"، وقالت أن الله سيسألهم على ما كتبوا، وعلى ما تسببوا من أذى لبعض الناس، وآخرهن عروس كفر الدوار التي احتلت صدارة قائمة الأكثر بحثا على مواقع التواصل الاجتماعي بعد تداول مقطع فيديو لها وهي تطالب عريسها باحترام عائلتها بطريقة بدت مخالفة للأعراف في الريف المصري.

ريهام حجاج - الصورة من صفحتها على الفيس بوك

ريهام حجاج علقت على أزمة عروس كفر الدوار، منتقدة هجوم السويال ميديا عليها، وسخرية البعض التي قد تصل إلى التفريق بينها وبين عريسها، وقالت عبر حسابها بموقع الفيس بوك:هو ليه الناس على السوشيال ميديا بيستبيحوا سيرة الناس ويسعوا لخراب البيوت؟.. عروسة بتتكلم مع جوزها في وجود عيلتها في كتب الكتاب (سواء الأسلوب عاجبك أو مش عاجبك) انت ليه اصلا تقول رأيك السلبي اللي ممكن يخرب بيتهم وتنشره على أنها بتهزئه وتحول فرحتهم لكابوس.

وأضافت: ممكن يكون في احتمال نص في المية أن مش قصدها أو دي طريقتها في الكلام وأكيد هو عارف وبيتجوزها وحاببها زي ما هي؟!.

وتابعت: تعرف ظروفهم منين؟ مواقفهم؟ عدوا بإيه سوي في الخطوبة!! إيه إللي خلاها تقول كدا اصلا!! دخليات الناس ماحدش يعرفها.

واختتمت تحذيرها بقولها: حاتشيلوا ذنبهم والله دا إللي ربنا قال عليه في القرآن الكريم من يفرق بين المرء وزوجته..اتقوا الله، وافهموا الفرق بين حرية الرأي والأذية.. افهموا الفرق بين اللي ممكن نتكلم فيه واللي مالوش لازمة التدخل فيه من الأساس، ستحاسبوا أمام الله على كل دا.

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا «إنستغرام سيدتي»

وللاطلاع على فيديوجراف المشاهير زوروا «تيك توك سيدتي»

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر «تويتر» «سيدتي فن»