بالصور: جمهور دينا الشربيني يطالبها بالدفاع عن سمعتها وشرفها

دينا الشربيني
عمرو دياب
حساب دينا على إنستقرام
عمرو دياب
رد المشرفة على رابطة معجبات دينا الشربيني
معجبة تهاجم عمرو دياب
تعليقات مثيرة تطارد دينا
تعليقات مثيرة تطارد دينا
دينا الشربيني
10 صور
تعرضت الفنانة دينا الشربيني لحملة انتقادات من جمهورها، بعدما نشرت صورة جديدة لها عبر حسابها بموقع إنستقرام، دون أن تكلف نفسها عناء الرد على استفسارهم المتكرر حول حقيقة زواجها من المطرب عمرو دياب، واكد البعض انها يجب أن تحترم جمهورها، وتكشف الحقيقة دفاعا عن سمعتها خاصة .

دينا نشرت صورة لها بمفردها باللونين الأبيض والأسود، وبعد دقائق قليلة تلقت عدة استفسارات عن خبر زواجها من عمرو دياب، ولكنها تجاهلتها وبعدها انفجرت ثورة الغضب، فقالت لها معجبة تدعى كوكي: ردى رد قاطع على موضوع عمر عشان دى سمعتك وانتى مش محتاجه شهره يعنى .
وتضامن معها معجب يدعى بودي قائلا: لازم تردي علي الاشاعات دي اذا كانت فعلا اشاعات اما اذا كانت حقيقه فدا حقك ولازم تدافعي عنه والا تعتبري انك مبسوطة بيها جمهورك ليه حق ان يعرف منك مش من اي حد تاني.

وقال متابع اسمه اسلام سليم:هو انتو ليه بتتجوزو ف السر مدام معاكو فلوس و الدنيا حلوه معاكو و مش ناقصين حاجه يعني ليه بتتجوزوا في السر!!

وبعد عدة تعليقات من معجبات لعمرو دياب ترفض الزيجة، علقت فتاة تدعى مروة قائلة: ده انا نفسي يكون جوازك من عمرو بجد عشان تكيدي كل البنات عشان انتي فعلا قلبك ابيض وجدا وتستهلي كل حاجه حلوه في الدنيا!!

وتطوعت مديرة صفحة محبي دينا الشربيني بالتعليق على الخبر للمرة الأولى ردا على تعليقات ترى زواج الهضبة من دينا "يقلل من قيمته" وقالت غاضبة: هو الهضبه ده نبي ؟؟ ولا ملاك نازل من سما مثلا ما هو بني ادم زيه زيها .. ولو هو كويس مره فهي كويسه ميت الف مره ومحدش يطول دينا وتراب جزمتها انضف من النفسيات الزباله اللي بتكلم زيكو .. كفايه تجريح وكلام ملوش لازمه .. هتستفاد ايه اتجوزوا ولا لا الكون هيوقف الحياه هتنتهي ؟ .. ايه التفاهه اللي انتو بقتو فيها دي كفايه بقى ارحموها .. انتو مش جمهور انتو شويه زباله وعمرو دياب لو خسركوا شرف ليه .. لان محدش يتشرف بناس قلبها اسود وحقوده بالمنظر ده .. كفايه غل وارحموها وارحمو نفسكوا وخليكوا في حالكوا يرحمكم الله.

وردا على اتهام دينا سابقا بتعاطي المخدرات وقضاء سنة في السجن أضافت: هو عمرو لو شرب ولا عمل حاجه غلط انتي هتعرفي منين ؟ انتو شعب ما بيصدق يلاقي جنازه ويشبع فيها لطم .. مش لاقين اي عيب تكلمو فيه الا ده .. اللي بتكلمي عليه دي حاجه شخصيه اي بني ادم معرض ليها ملهاش علاقه بانه حلو ولا وحش ابنك ولا بنتك ولا اختك معرضه تصاحب ناس غلط وتلاقي نفسها في المكان الغلط مع الناس الغلط هتفضلي تزليها طول عمرها وتحسبيها على الغلطه دي .. ده ربنا اسمه الغفور الرحيم ربنا بيقبل عباده وبيحبهم وبيطبط على قلبهم انت يا بني ادم اللي كلك عيوب هتمسك وتشمت في غلطات غيرك لمجرد انها اتعرفت مع انك ممكن تكون غرقان غلطات بس لولا ستر ربنا ..

تابعت قائلة: كلنا بشر وكلنا بنغلط وربنا بيعدي .. مش معنى ان غلطها اتعرف يبقى افضل اوجع فيها طول العمر وافكرها بحاجه .. ماذتش بيها حد ده هي اللي اتاذت اللي يعرف دينا .. عن قرب دينا انضف خلق الله وعمرها ماكانت وحشه ولا هتكون.. وانضف من اي بني ادم وحسبى الله ونعم الوكيل في ناس اللي معندهاش رحمه ولا قلب مش هقول حاجه غير ربنا يحطكو في نفس الموقف ويتعمل فيكوا اللي بتعملوه في اخره وربنا هيحسبكوا على اللي بتعمله لا تعيب في اخيك فيعافيه الله ويبتليك لا تستهون في أبسط الأمور ..

المعركة انتقلت لساحة مواقع التواصل الاجتماعي بين جمهور الهضبة الذي يراه "أكبر من الزواج من ممثلة شابة" وبين جمهور دينا الذي يطالبها توضيح الحقيقة دفاعا عن شرفها وسمعتها.