أسرة ومجتمع /أخبار أسرة ومجتمع

عزباء ترتدي فستان الزفاف من دون عريس في حفل زواج شقيقتها

هاجر وشقيقتها
العروسان
هاجر
هاجر ترتدي فستان الزفاف

لم تتردد فتاة عشرينية في ارتداء فستان زفافها دون عريس في يوم زواج شقيقتها، وظهرت الفتاة «هاجر» في قاعة الفرح بجوار شقيقتها العروس التي ارتدت فستانها الأبيض؛ لتكون أول تجربة من نوعها ترتدي فتاة عزباء فستان زفاف في عرس شقيقتها.


وعلقت الفتاة هاجر الطالبة في الفرقة الثالثة بكلية التجارة على حسابها على فيسبوك: «كنت محتارة ألبس إيه في فرح أختي سارة، مكنش عندي فكرة تفصيل معينة غير أني أفصل فستان صك، وقبل زفافها بأيام نزلت معايا أنا ومريم أختي الصغيرة، واختارنا الفساتين».


تحكي هاجر عن تجربتها ونظرات الحضور لها قائلة، «مكنتش موافقة لكن أقنعتني ألبس زيها وأعمل ميكب أب عند نفس الميكب أرتيست، وعملت فوتوسيشن، زيها وطلعت بشكل كويس وأنا سينجل، كانت تجربة سعيدة بس تعرضت لكمية انتقادات كبيرة، سيبت أختي بتعمل فوتوسيشن في القاعة جنب قاعة زفافها ودخلت على الناس أنا وأختي الصغيرة، مكنوش عارفين أني مش العروسة وكانوا مستغربين، لحد ما وصلت العروسة وعريسها، وبدأنا نرقص مع بعض ونغني».


وتضيف هاجر، «محتارة وبفكر هو أنا في فرحي هطلع حلوه وإلا هيبقى عادي بعد ارتديت الفستان وأنا سينجل؟ ، بس الأهم أني كنت مبسوطة جداً، وفرحة أختي بيا كانت أكبر من فرحتها بنفسها، كنا عروستين زي القمر، وإن شاء الله ربنا هيرزقني بعريس زي القمر عن قريب».

مواضيع ممكن أن تعجبك

أضف تعليقا

X