شاهد بالفيديو: زلة لسان محمد الشرنوبي تسيء لطالبات جامعة خطيبته السابقة سارة الطباخ

محمد الشرنوبي مطالب بالاعتذار من طالبات جامعة مصرية

أراد الفنان محمد الشرنوبي مجاملة زوجته راندا رياض على حساب خطيبته السابقة سارة الطباخ، فوقع في زلة لسان، أهانت طالبات جامعة مصرية خاصة، وأصدرت إحدى دكاترة الجامعة بيانا عاجلا للرد على إساءة الشرنوبي وطالبته بالاعتذار مؤكدة ان قدرات طالبات الجامعة تفوق قدرات إناس كثر ومن بينهم الشرنوبي نفسه.

محمد الشرنوبي
هل تعمد محمد الشرنوبي الاساءة لخطيبته السابقة سارة الطباخ؟

الشرنوبي أدلى بتصريح إلى برنامج "كلمة أخيرة" الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي، على هامش مشاركته في مهرجان الجونة، مؤكدا أن اختياره لزوجته راندا رياض كان صائبا، وأضاف: الجواز لطيف ومبسوط وسعيد ومستقر، وحسيت أن أنا اختارت صح، وحسيت إننا مناسبين لبعض، مش فكرة أني اختارت صح، معرفش هي شخصيات ممكن تبقى قابله عيوبي والعكس، فيها ميزة رهيبة أني بعرف اتكلم معاها في شغل، لما بتكلم معاها في حاجة بتبقى فاهماها، مش بتبقى زي واحدة جايبه من MSA.

 

زلة لسان الشرنوبي انتشرت سريعا وفهم منها أن المقصودة هي خطيبته السابقة سارة الطباخ لإنها إحدى خريجات جامعة MSA في مصر، وعلى الفور أصدرت الدكتورة رانيا شعبان إحدى دكاترة الجامعة بيانا عبر حسابها الشخصي على موقع الفيس بوك قالت فيه: لما تبقي متضايق من خطيبتك الأولانية اللي هي خريجة الجامعة، عيب أوي أنك تطلع في انترفيو تتكلم كده عن كلية وجامعة ليها مكانتها في المجتمع المصري.

 

وتابعت: كلية إعلام بجامعة MSA فيها 1500 طالب وطالبة بقدرات تفوق قدرات ناس كتيرة بما فيها حضرتك، 7 مشاريع تخرج كليه إعلام MSA التيرم اللي فات عندها نسب مشاهده (موثقة) تفوق الـ800 ألف مشاهده في 3 شهور وممكن الرقم ده يكون أكتر من عدد مشاهدة اغنية لحضرتك.. وعدد من الحملات والأفلام الوثائقية اللي فازوا في مهرجانات محلية ودولية أكتر من عدد أغاني حضرتك كلها.

محمد الشرنوبي
محمد الشرنوبي اراد مجاملة زوجته راندا رياض

وتابعت قائلة: وعلي فكرة جامعة MSA دي.. ممكن تبقي مكان تحلم تدخل تغني فيه أغنيه واحده بس عشان جمهورك اللي فيها ..اللي حوالي 12 الف طالب او اكتر( اللي اكيد متضايقين من كلام حضرتك في برنامج عام).. مجرد حلم لحضرتك.

 

وواصلت قائلة: متهيالي.. حضرتك لازم تنزل اعتذار رسمي لأن اللي حضرتك قلته ده غير Professional at all وميطلعش من شخصية عامة اللي المفروض أنها متعلمة ومثقفة وتعرف لما تبقي متضايقة من شخص، متدخلش تشتم في الـinstitute اللي الشخص ده متخرج منه.. ولازم تعرف أن حضرتك شخصية عامة.. الكلمة محسوبة عليها ..والكلمة الواحدة الغلط ممكن تخسرك جمهور بمئات الألوف، أعتقد أنك لعبتها بطريقة ليست ذكية جدًا.

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا أنستغرام سيدتي

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر تويتر "سيدتي فن"