اكتب الكلمات الرئيسية فى البحث

محمد دياب يعلن إصابته بمتحور دلتا ويحذر الجمهور

محمد دياب - الصورة من حسابه على الفيس بوك

في أول ظهور لمتحور دلتا داخل الوسط الفني المصري، أكد المخرج والسيناريست محمد دياب إصابته بالفيروس، وشارك كل محبيه تجربته مع الألم لمدة أسبوعين متواصلين، لافتا إلى تحصينه سابقا بجرعتين من لقاح كورونا وتمتعه بصحة جيدة، وحذر الجميع من قوة الفيروس وطابهم بعدم الاستهانة بالإجراءات الاحترازية.

محمد دياب
محمد دياب - الصورة من حسابه على الفيس بوك

 

دياب المقرر مشاركته في الدورة المقبلة من مهرجان فينيسيا بفيلمه الجديد "أميرة" شارك تجربته مع متحور دلتا عبر حسابه بموقع الفيس بوك قائلا: بقالي اسبوعين عندي النسخة الجديدة من كوفيد (دلتا) ورغم إني واخد الفاكسين الا ان الحماية من دلتا كانت محدودة في حالتي.

 

 

تابع قائلا: انا متأكد إني لو مكنتش واخد الفاكسين كانت حالتي هتبقي اسوأ بكتير بس الحقيقة ان الفاكسينز اللي اظهرت مناعة ضد المتغيرات الجديدة هي الفاكسيينز صاحبه تكنولوجيا mRna فايزر ومودرنا. وانهارده المانيا عاوزه كل الناس تاخد جرعه منشطه من فايزر أو مودرنا أيا كان التطعيم اللي خدوه في الأول”.

 

وأضاف محمد دياب: انا حبيت احذر اللي واخد الفاكسين وفاكر إنه مش محتاج ياخد احتياطاته، الموضوع صعب، وانا بعتبر نفسي من الناس اللي صحتها كويسه واتبهدلت ولو جه لحد كبير في السن هيبقي أصعب بكتير.

 

ووجه محمد دياب نصيحة إلى جمهوره قائلًا: ارجوكوا خدوا بالكوا من نفسكوا، متنسوش تدعولي وتدعوا لكل مريض.

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا أنستغرام سيدتي

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر تويتر "سيدتي فن"