صفاء جلال بالفيديو: الجمهور طالبني بالاعتزال بعد حجاب ابنتي و90 % من صديقاتي مطلقات

صفاء جلال - الصورة من حسابها على انستغرام
صفاء جلال - الصورة من حسابها على انستغرام

كشفت الفنانة صفاء جلال كواليس الهجوم عليها بعد نشر صورة ابنتها بالحجاب، مؤكدة أن عدداً كبيراً من جمهورها طالبها الاقتداء بابنتها وارتداء الحجاب واعتزال الفن، وأكدت أنها حريصة على تقديم أعمال فنية مناسبة لوضعها كزوجة لرجل شرقي، وقالت إنها تمنح الأولوية المطلقة لرعاية بيتها، ومن بعده العمل الفني، وتحدثت عن كيفية الحفاظ على استقرار حياتها الزوجية رغم أن 90 بالمئة من صديقاتها مطلقات.

صفاء جلال - الصورة من حسابها على انستغرام

أضافت صفاء جلال أثناء استضافتها في برنامج "كلام الناس" على فضائية "mbc مصر": كان عيد ميلاد سلمى بنتي الـ20، فكنت فرحانة، على صفحتي الخاصة بتاعتي بقولها كل سنة وانت طيبة وأمورتي الحلوة بقت حلوة، ودخلت الناس كل سنة وانتو طيبين، وبعدين فجأة تحول لهجوم عنيف جدا عليا، شديد اللهجة، اتقي ربنا، اتعلمي الأخلاق من بنتك، ده أنت رجلك والقبر، فلاقيت الناس برضه بترد، الحمد لله".

وتابعت:" بنتي عملت مداخلة مع وائل الإبراشي الله يرحمه، وقالت ماما هي اللي علمتني كل حاجة، أحب ربنا وأصلي وأصوم، كل الحاجات اللي إحنا بنعلمها لولادنا، فهي اختارت وهي في ثانوية عامة إنها تلبس الحجاب، فقولتها لو هتلتزمي بيه وهتعمليه صح أنا معاكي، وهي عملت بحب لربنا، وإنها تلتزم وإن لبسها يكون لبس شرعي ربنا يكتبلي وألبسه، زي أمي وأختي وأصحابي محجبات، مبسوطة بينهم ونفسي أبقى زيهم".

وأكدت صفاء جلال أنها تفضل حياتها الأسرية على عملها في الفن، واضافت: هي اختيارات في الحياة، كل واحد فينا بيختار حاجة معينة، هل أنا اخترت نمرة واحد أكون فنانة، ولا نمرة واحد أبقى فنانة وزوجة وأم، كل واحد فينا عنده أولوياته، في فنانة بتختار أولوياتها إنها تبقى نجمة، شغلها أهم حاجة في حياتها، هو اللي بيعيشها، بيديها الإحساس بالسعادة والرضا عن الحياة".

وأضافت: "كلها أولويات، أنا اخترت إن نمرة واحد يبقى البيت وزوجي وبناتي وبعدين شغلي، في ناس تانية بتختار العكس، أنا اتجوزت وأنا عندي 24 سنة، صغيرة جدا، أنا اخترت أتجوز بشكل معين، وأتجوز راجل شرقي، وأمشي على هواه هو، وعلى حسب هو بيحب إيه؟، دلوقتي الستات هيشتموني على الكلام ده".

واستكملت: "هو كمان الحمد لله بيحاول يعمل كل حاجة عشان يبسطنا، بيحب بيته وبيحب بناته، وبيبحبني وبيحترمني، ولما يلاقي شغلي حاجة كويسة ومحترمة ومهمة، بيشجعني، وبيكون فرحان لما يلاقي الناس بتتكلم عن دور أنا عاملاه كويس، فهي شركة".

واختتمت: "أنا لما بعمل شغل بعمله كويس قوي، بس ميأثرش على بيتي وعلى حياتي، وبرضه في رجالة وحشة كتير، أنا 90% من صحباتي مطلقات، وستات عادية مش ممثلات ولا أي حاجة".

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا «إنستغرام سيدتي»

وللاطلاع على فيديوجراف المشاهير زوروا «تيك توك سيدتي»

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر «تويتر» «سيدتي فن»