فن ومشاهير /أخبار المشاهير

بالوثائق: وفاء صادق تشن هجومًا غير مسبوق على طليقها بسبب تهرّبه من "نفقة الأولاد"

وفاء صادق
وثائق استئناف طليق وفاء صادق
وفاء صادق وابنها الكبير
وفاء صادق
بيان وفاء صادق للرأي العام
وثائق استئناف طليق وفاء صادق
وثائق استئناف طليق وفاء صادق
وفاء صادق تكشف محاولات طليقها للتهرب من نفقات دراسة أولاده
وثائق استئناف طليق وفاء صادق
وثائق استئناف طليق وفاء صادق
وفاء صادق
وثائق استئناف طليق وفاء صادق
وثائق استئناف طليق وفاء صادق

تخلت الفنانة المصرية وفاء صادق عن حرصها المعهود، بعد التطرق إلى حياتها الخاصة، وشنت هجومًا غير مسبوق على طليقها ووالد أطفالها خالد محمد لطفي، بعدما تقدّم باستئناف على الحكم الملزم بسداد نفقة تعليم أطفاله في مدارس خاصة، مشيرًا إلى "معاناته المالية" ومؤكدًا أنّ الفنانة أصرت على التقديم لأولادها في المدارس الخاصة بنظام التعليم الأمريكي، بهدف إذلاله لأنها تعرف أنّ أحواله المالية لا تسمح له بالسداد.

وفاء نشرت المذكرة الكاملة المقدمة من طليقها لاستئناف حكم إلزامه بسداد المصروفات الدراسية، وعلقت عليها بقولها: قضية رأي عام إلى من يهمه الأمر..أنا كنت واخدة قرار إني عمري ما اتكلم عن حاجة شخصية على فيس بوك ..بس لاقيت إن أكيد في ناس زيي كتير وأمهات زيي كتير.. فقررت أنّ الموضوع ده لازم يبقى قضية رأي عام.. دي واحده فقط من صور الاستئناف اللي رافعها أبو أولادي.. قلت تشاركوا معايا أخلاق الأبّهات وبعض الرجال فى هذا الزمن.

وتابعت :أولًا ...هو بيقول إني مدخّلاهم مدارس غالية، فى حين إن ابنه بقى في الجامعة وهو مش واخد باله أصلًا ..ده غير زي ماهو واضح في الإعلان، إنها مصاريف سنتين يعني السنة بحوالى ٢٠ إللي هو ربع المصاريف اللي أنا أصلًا بدفعها".

وواصلت تفنيد رده على طلب سداد النفقات بقولها : ثانيًا ..هو ماله أنا ممثلة مشهورة، ولا معايا فلوس ولا دي مسؤوليته هو في الأول والآخر.. وكأنه حيشاركني كمان في أكل عيشي، نسي إني ست بطولي وبصرف على نفسي من مأكل ومشرب وكسوة، ده غير إني فاتحة البيت اللي الولاد عايشين فيه".

وقالت: ثالثًا..هي وصلت إنك تدّعي إنك موظف في شركة ضارب ورق كل ده علشان ماتصرفش على ولادك.. ده ولا يندفع مصاريفهم اليومية ولا أكل ولا شرب ولا فسح، كمان التعليم حتى مش عاوز تدفع نصّه ...فعلًا اذا لم تستحِ فافعل ما شئت.

واختتمت بيانها إلى الرأي العام قائلة: أنا فخورة إنى وصلت بولادي وحكمّل معاهم بعون الله..بس انا مش حسكت على حقوق الأمهات والأولاد الضايعة، لمجرد إن في واحد خلّف ورمي.. ملحوظة المجهود اللي انت باذله والمحامين الإنت بتدفع لهم فلوس كتير، دول مش ولادك أولى بالفلوس دي يا بابا، حسبي الله ونعم الوكيل فى كل أب ظالم لولاده ..وأديك اعترفت إني أنا شخصيًّا مش محتاجة منك حاجة.. الأيام دول يا انت وأيّ واحد شبهك.

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا أنستقرام سيدتي

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر تويتر "سيدتي فن"

مواضيع ممكن أن تعجبك

أضف تعليقا

X