فن ومشاهير /أخبار المشاهير

إصابة نشوى مصطفى بالرباط الصليبي بسبب "عاصفة التنين"

نشوى مصطفى أول ضحية من الوسط الفني لعاصفة التنين
نشوى مصطفى ممنوعة من الحركة لمدة أسبوعين
نشوى مصطفى طمأنت متابعيها على حالتها الصحية
نشوى مصطفى انزلقت قدمها بسبب غرق منزلها بالمياه
نشوى مصطفى تخشى أن تكون اصابتها بسبب ظلمها لأحد

كشفت الفنانة نشوى مصطفى، عن إصابتها بقطع في الرباط الصليبى، عقب سقوطها على درجات سلم منزلها بسبب الأمطار المرافقة لعاصفة "التنين" التي اجتاحت مصر طوال ال48 ساعة الماضية، وتسببت في غرق العديد من المنازل ووفاة بعض المواطنين.

نشوى مصطفى
نشوى مصطفى انزلقت قدمها بسبب الأمطار

وكتبت نشوى مصطفى عبر حسابها على موقع الفيس بوك: اتزحلقت على السلالم من المية وجالي رباط صليبى، الحمد لله والشكر لله على ما يقدره خير وشر، الخلاصة الإنسان ضعيف أوي، الله يشفي كل الناس يا رب اللي عندهم أى مرض، يا رب الحمد لله على النعم اللى مابنحسش بيها، يا رب الحمد لله على لطفك بينا.

 

وأضافت قائلة: مش عارفة إزاي حاقدر أقعد أسبوعين من غير حركة يا رب هون، أكتر حاجة مضيقانى أنى أول ما وقعت صرخت على ابنى وكان نايم قام مفزوع، ملامح وشه وفزعته وهو بيشيلنى من الأرض وجعت قلبى، اللي مستغرباله ليه لما وقعت وأنا في شدة الألم ماندهتش عماد وندهت عبدالرحمن، أظن عماد كان ممكن لو شافني من خضته يقع جنبى ومانلاقيش حد يشيلنا إحنا الاتنين، المهم خلو بالكم من نفسكم ويا رب مايصيبكمش ضرر أبدًا.. دعواتكم.

نشوى مصطفى
نشوى مصطفى ممنوعة من الحركة لمدة أسبوعين

نشوى خففت من روع متابعيها وردت على رسائل المحبة بمنشور آخر قالت فيه: الف الف شكر لكل الطيبين اللي دعواتهم طبطبت على قلبى ونفسى اقدر ارد عليكم ياحبايبى واحد واحد اصدقائى وزملائى واساتذتى والله باشكركم من قلبى.

 

تابعت قائلة: بس خايفة يكون اللي حصل لى بسبب انى ظلمت حد او اذيت حد من غير قصد فالو عملت كده ربنا يسامحنى وفيه صيغة للاستغفار بتعتبر رد اعتبار لاى حد ليه حق عندى استغفر الله العظيم لي ولوالدى ولاصحاب الحقوق عليّ، ربنا يغفر لنا جميعاً ذنوبنا اللي عارفينها وذنوبنا اللي مش واخدين بالنا منها.

 

يذكر أن يوم السبت الماضي، شهد انطلاق أولى حلقات برنامج نشوى مصطفى "أمى ولا مراتي" في تمام الساعة 11 مساءً على شبكة قنوات "dmc"، وظهرت نشوى مصطفى وهى تحاور مجموعة من الأمهات والزوجات، عن دور كل منهنّ في حياة الرجل.

لمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا أنستغرام سيدتي

ويمكنكم متابعة آخر أخبار النجوم عبر تويتر "سيدتي فن"

مواضيع ممكن أن تعجبك

X